Turiec z oblohy

16.08.2021
turiec-z-oblohy

Ako všetci vieme, sa nám tu rozmohol taký jeden zlozvyk za ostatných zhruba 240 rokov, od čias bratov Montgolfierovcov :-) Už nám nestačia pohľady na krajinu z našej perspektívy pozemšťana, chceme sa pozerať z väčšej výšky. Miliardári už vyskakujú na hranice vesmíru, nám obyčajným stačia nižšie polohy. Jasné - viaceré kopce na Slovensku sú perfektné vyhliadkové body, ale ani to nie je ešte ono. Takže keď sa mi naskytla možnosť polietať ponad rodnú hrudu, nedalo sa samozrejme odmietnuť. Ďakujem! Isteže, nie je to lacná zábavka, ale raz za čas neuškodí.

V Tomčanoch (miestnej časti Martina) je trávnaté vnútroštátne letištiatko a Aeroklubmartin.sk, ktorý takéto výlety ponúka, ako jeden z mnohých u nás, samozrejme. Ľudí vozia dvoma mašinkami. Ak chce niekto fotiť smerom dole, asi je lepšia Cessna – hornoplošník, kde nezavadzajú vo výhľadoch krídla, len trošku ich vzpery. Aj viac ľudí sa zmestí, aj okienko sa dá vraj lepšie odklopiť. Do menšieho dolnoplošníka Dynamic vojde okrem pilota len jeden človek. Aj okienko je tam malé a uhly na fotenie obmedzené, ale zážitok z letu to zas inak umocní, lebo nad hlavou máte priehľadnú kopulu.

Tak len toľko, ponúkam aspoň zopár záberov, ktoré sa mi podarilo uloviť a sú aj použiteľné. Predsa len pri tom poskakovaní vo vzduchových prúdoch by to chcelo pevnejšiu ruku a rýchlejší foťák :-)

Ale vlastne ešte dve veci: hneď vedľa letiska je malé múzeum starých lietadiel a vrtuľníkov a na druhej strane prístupovej cesty Tomčianska alej – novovybudovaný, veľmi príjemný oddychový areál popri Sklabinskom potoku. Tam si napríklad po skackavom poletovaní môžete upokojiť žalúdok, rozhojdaný kinetózou, hehehe...

Fotky Turiec z oblohy

RE: Turiec z oblohy
sherpa 17.08.2021
pekne si to nafotil, nabuduce nalacno viac utiahnes pasy do stihacky, a pilot ti spravi aj looping aby si mal 1 ultra-panoramaticku hore nohami {sak v editore to prehodis na spravny pohlad}. si mal teda iny ultra zazitok, za par minut tolke terenne km natocit. ;-)