Skialp Val Roseg: Piz Corvatsch a Piz Murtel

12.02.2014
skialp-val-roseg-piz-corvatsch-a-piz-murtel

Švajčiarsko - Berninské Alpy - Val Roseg

Pri predstavovaní skialpových možností nad Val Roseg dnes zavítame na vrcholy dvoch trojtisícoviek v bezprostrednej blízkosti lyžiarskeho strediska Corvatsch. To čo sa minule nepodarilo a článok skončil po výšlape z Val Roseg cez sedlo Fuorcla Surlej na hornej stanici rovnakého mena ako neďaleký kopec Corvatsch sa tentoraz podarilo naplno a v peknom počasí. Vzhľadom na to, že pamäťová karta ostala zabudnutá v počítači, tak k tomuto článku zatiaľ vrcholové fotky nebudú.

Piz Murtel 3433m a Piz Corvatsch 3451m sa nachádzajú v horskom hrebeni, v ktorom sa nachádza aj už spomínaný Caputschin a ktorý sa potom napája na hrebeň Sella. Oba tieto kopce ponúkajú skvelý kruhový výhľad na nekonečné more hôr. Okrem výborného výhľadu na Berninu a okolie si tu vychutnáte výhľady na juh Monte Disgrazia, na západ Piz Lagrev, severozápad Piz Kesch a na severe výhľady zakončí hrebeň Languard - Muragl.

stúpanie_na_Fuorcla_Surlej

Výstup: samotný výstup v podstate začína až pod Bergstationom. Niektorí skialpinisti sa zrejme nechajú vyviezť lanovkou zo St.Moritzu až sem, niektorí vraj chodia z medzistanice na začiatku zimy. Šlapú po zjazdovke a tu sa z nej odpoja. Výstup tu vedie najprv len mierne naklonenou bielou pláňou, neskôr sa už svah pristrmuje. Tu som sa už serpentínkami dostal na hrebeň, dobre viditeľný na fotkách z Bergstationu. Po ňom som na lyžiach vyšiel až na vrchol Murtel. Tu som lyže zobul, pokračujúci klesajúci hrebeň bol vyfúkaný, ale nebolo treba na zostup použiť mačky, tak som s lyžami v rukách zbehol asi sto metrov dole na bielu pláň.

Znovu som pripol lyže a po malom ľadovčeku som pokračoval ľahko až na neďaleký Piz Corvatsch. Aj keď mapka lákala k strmému zjazdu smerom do Val Roseg z bielej pláne medzi oboma vrcholmi, rozhodol som sa vrátiť tou istou trasou a spomínaný zjazd si pozrieť najprv zdola (mapka). Pri návrate som už použil na chvíľu aj mačky, na takúto túru ich už odporúčam, ja ich na podobné túry nosím v batohu stále. Po natraverzovaní pod spomínaný úsek som síce zistil, že by sa to dalo zísť, ale bolo to pekne strmé. V mape zaznačené ako lyžiarska túra :) Tak možno nabudúce...

Potom už nasledovalo krásnych pekne cez 1000 výškových metrov zjazdu nepojazdeným prašanom dole do Val Roseg. Miestami toho snehu bolo až moc veľa :)

túra absolvovaná 6.2.2014, prevýšenie 1500 v.m., čas: 4hod. celá túra

info a foto v nemčine

foto: archív Timea, fotené cca dva týždne predtým