Skialp v Gasteinertali: Kalkbretterkopf 2412m.

17.03.2012
skialp-v-gasteinertali-kalkbretterkopf-2412m-

Po dvoch zimách, slabých na sneh, je konečne v rakúskych horách dostatok snehu. Kam vyraziť na skialpovú túru, keď je počasie ako z katalógu,ale keď túra by mala byť takým príjemným oddychom v prírode a nie extrémnou akciou?

Slávka už má pripravenú variantu na túto situáciu. Tajný tip domácich skialpinstov.

Kalkbretterkopf 2412m.

Nenápadný kopček, ale aj tak na nás čaká 1250 výškových metrov.

Začíname o desiatej v Angertali (1190m). Parkujeme na veľkom parkovisku pri lyžiarskom stredisku. Lanovky tu štartujú na obe strany. Nás však čaká pokojný výšľap lesom, ďaleko od hlučného davu.

Po hodnej chvíli prepletania pomedzi stromy sa konečne dostávame na slnko. Snehu je všade "na mrte". Ťažko sa dá zažiť niečo krajšie. Na oblohe ani obláčik a my sa pomaličky blížime k nášmu cieľu.

Posilníme sa na zavretom salaši. Obločná doska poslúži ako stôl aj ako lavička. Potom nasleduje tá výhľadovejšia časť výstupu. Zopár náročnejších serpentín na záver a sme na vrcholovom plató.

Väčšina dnešných návštevníkov je už dole. My sa nikam neponáhľame. Na vrchole konečne dobiehame aj skialpinistu samotára, ktorý šiel celý výšľap kúsok pred nami. Na naše veľké prekvapenie zisťujeme, že je to asi 70-ročná babka... Nuž iný kraj, iný mrav - toto zatiaľ doma ešte nezažijeme...

Vychutnávame výhľady. Pozeráme sa aj do Raurisertalu na Hoher Sonnblick (3106m). Jeden z našich skialpových snov. Ktovie kedy sa podarí...

Do zjazdu sa púšťame až okolo pol štvrtej. Hore kúsok kôrka, ale potom už nekonečný prašan...

Fotky Skialp v Gasteinertali: Kalkbretterkopf 2412m.