MTB liga Detva – 2. kolo a pritvrdzuje sa

03.06.2024
mtb-liga-detva-–-2-kolo-a-pritvrdzuje-sa

Máme za sebou 2. kolo prvého ročníka Detvianskej MTB ligy s názvom Diviak trail a organizátori výrazne pritvrdili.

Znova všetko super nachystané, ale trať výrazne odvážnejšia ako v prvom kole. Komu vtedy mohol pripadať Flow trail na Košútke ako náročný, tentoraz si na prírodnom Diviak traily musel zrejme siahnuť hlbšie do svojich zjazdových rezerv. Nie, že by bol taký dlhý, ale o to viac zákernejší na sústredenosť, zjazdové schopnosti a tiež výzve nebáť sa pustiť to trocha prudšie.

Ale poďme od začiatku.

Tentoraz sa išlo kúsok nad Detvou. Na štarte sa stretli známe tváre z prvého kola, pribudli aj nejaké nové a narozdiel od prvého kola prišlo aj k ženskému zastúpeniu. Síce iba v počte jedna, ale už to nebola čisto pánska záležitosť.

Keďže sme po príchode do Detvy mali asi pol hodiny čas, usúdili sme, že okruh s parametrami 6,2 km a 115 výškovými metrami stihneme prejsť na skúšku ešte pred oficiálnym štartom. Nakoniec to bolo len tak-tak, ani sme celé kolo nestihli a do štartového poľa sa zaradili asi minútu pred štartom. Ale zasa také rozjazdenie a spoznanie trati nebolo na zahodenie.

Ale už je tu štart. Odpútava sa prvotná skupinka, ktorá je tento krát okorenená aj účasťou Martina Haringa. Takže je tu rýchly stúpavý asfalt, neskôr sa prejde na poľnú cestu cez lúky, tiež stále do kopca. Rýchlo doprava, priesekom v lese a už sme na začiatku Diviak trailu. Začiatok je ešte iba točivý, ale neskôr treba v krátkych ale strmých padákoch poprovokovať brzdy, zadok zasunúť ďaleko za sedlo a pustiť to. A takto niekoľko krát za sebou.

A už je tu rýchlejšia rovinka stále v klesavom móde, zakončená prudkou otočkou vľavo. Rýchle preradiť na ťažšie prevody, nadupať čo to dá a tesne pred blatovým úsekom s odbočkou vľavo podradiť na ľahké prevody, nech sa človek nevysype a vhupnúť rovno do ostrého stúpania s trčiacimi koreňmi, ktoré sú s plášťami od blata obzvlášť klzké.

Ešte krátky vlnitý singláč a sme znova na lúke. Po nej nasleduje rýchly dlhší zjazd, prejazd cez pole a sme na konci kola.

Celkovo sa idú tri kolá a keďže sa ide stále naplno, tak na konci už je to aj poznať.

Tak ale znova po ukončení máme príjemne spestrený večer v strede týždňa. Endorfíny idú naplno.

Ak ešte niekto váha, pokračuje sa ďalej tretím kolom v stredu 26.6.2024 časovkou k horskému hotelu Poľana.

Bližšie informácie k jednotlivým kolám, výsledky a celkové poradie nájdete na:

Fotky: Facebook profil Cyklisti Detva

LukJur

Fotky MTB liga Detva – 2. kolo a pritvrdzuje sa

RE: MTB liga Detva – 2. kolo a pritvrdzuje sa
LukJur (jurenaluk@gmail.com) - 27.06.2024
Kvôli búrkam bolo tretie kolo zrušené a presunuté na 10.7.2024.