Medená kotlina - jar na slovenskom ľadovci

09.05.2015
medena-kotlina-jar-na-slovenskom-ladovci

Medená kotlina sa nachádza medzi rázsochou Pyšného štítu a zrázmi Lomnického štítu. Jej názov napovedá o tom, že kedysi sa tu ľudia pokúšali ťažiť meď. Dnes je toto studené miesto pod severnými zrázmi Lomničáka a Vidlového hrebeňa kuriózne z iného dôvodu. Masy snehu ktoré sa tu ukladajú celú zimu sa v lete nie vždy stihnú roztopiť a tak vytvárajú snehový základ zase na ďalšiu zimu.

Táto zima už skončila. Aj vo Vysokýchh Tatrách už prichádza k slovu jar. Ako to vyzeralo v Medenej kotline 8.5.2015 sa dozviete z fotogalérie.

Počas zostupu sme mali možnosť pozorovať kamzíkov pasúcich sa na úbočí Ušatej veže. Pobehovali hore-dole akoby nevedeli že prírodovedci im odporúčajú správať sa racionálne a šetriť energiu. Však predsa stratenú energiu musia potom náročne dopĺňať zháňaním potravy a v suchej trávičke predsa nemôže byť nejaká energia!!

kamzíčie_rozbehy

Sedeli sme na prahu Zmrzlej doliny na vyvýšenom mieste. Kamzíky pasúce sa na trávnatom svahu sa zrazu rozbehli na snehové pole a skupinka piatich začala šprintovať rovno smerom ku nám. Vedeli o nás už skôr. "Tak a teraz sa máme po..." stihol som ešte povedať pri pohľade na šprintujúcu skupinku.

V strede snehového poľa sa rozdelili na dve skupinky a začali sa naháňať do kruhu. Poskakujúc a vyskakujúc do výšky, akoby nevedeli že v mäkkom snehu by si mohli koleno vyvrtnúť.

Sedeli sme a pozorovali predstavenie zahraté priamo pre nás. Ono, sú to exhibicionisti. Nech si každý myslí čo chce... Chcú sa predvádzať.

M.B.

Fotky Medená kotlina - jar na slovenskom ľadovci

RE: Medená kotlina - jar na slovenskom ľadovci
Jano 09.05.2015
Martin,len mimochodom, toto su podmienky na firnaky, ten spas sa nemusi kazit pochodovanim.

Martin 01.06.2015
nový obrazový aktuál z týchto končín tentoraz iba na našej FB skupine