Martinské hole - aktuálne skialpové podmienky

22.12.2009
martinske-hole-aktualne-skialpove-podmienkyZima hádam nastúpila definitívne aj na nižších horách slovenských a keď sa v predvianočnú nedeľu aj vietor dopoludnia vyzúril a vyčasilo sa, vybrali sme sa otestovať podmienky medzi Hoľami a Minčolom. Dalo sa tu pošliapať už aj minulý víkend. Teraz pripadlo, kamene a korene pozakrývalo celkom pekne aj v lese.
Začali sme na ceste do strediska, pri „Partizánskej studničke.“ Je tu nový odberný objekt pre zasnežovanie - Hole sa po rokoch konečne zobúdzajú. Cesta je síce úzka (a vjazd časovo obmedzený), ale pri studničke je vždy odhrnuté dosť veľké parkovacie miesto. Odtiaľ po pekne zasneženej zvážnici na Dlhú Lúku a žltú značku na nej – smer hrebeň medzi Krížavou a Minčolom. Na zvážnici aj na lúkach už je dosť snehu na výstup aj zlyžovanie, len v lese pod hrebeňom to ešte občas zaškrípalo. Po pripojení na hrebeň (na červenú) sa rozhodujeme nerobiť zachádzku na Minčol, ten zvykne byť sfúkaný. Takže odbočujeme doľava, smer Krížava. V lese na hrebeni je snehu tak akurát pre „šľapky“ aj pre pešiakov, len miestami treba trochu kľučkovať pomedzi vývraty. Na odlesnených pláňach síce fučí, ale aj tu je už dosť snehu, ani čučoriedky už netrčia.
Posledný úsek k vysielaču na Krížave sme sa museli trochu poplaziť a popredierať cez kosovku. Ale kto by sa nedržal tyčovania, mohol by to obísť zľava aj sprava cez redší porast. Otestovali sme aj kvalitu umelého snehu na zjazdovke (fuj, tvrdý je) a teplotu v bare na starej chate (vonku 15 pod nulou, dobre padlo ohriať sa). Ešte sme vydupali vychutnať si západ slnka na Veľkej Lúke (1.465 m) a hybááááj po zjazdovke a kus aj po ceste nazad k autu. Hádam to avizované oteplenie veľmi snehu neublíži.