Krížna: El clasico

26.01.2019
krizna-el-clasico

Krížna "El clasico"

Každý región má svoj "tréningový" kopec. Pre nás bryndziaropažravcov je ním Krížna. Mohutná fatrobuchta so serióznou porciou výškových metrov, len pár kilákov za krajským mestom. Načať sa dá z viacerých strán. Dnes to bude "El clasico" z Tureckej.
Aladín po dvoch  dňoch víchrice ukľudnenie sľubuje, tak utekám skontrolovať, čo nekalé sa z prašanom udialo. V zásade mu to s bezvetrím vychádza, ale len po Líšku. Potom niekto gombík stlačí a je po bezvetrí.
Vravím si, však to hádam len nejaký Krížna "El clasico" poryv. Jasno je, idem ďalej. Ale chyba. Čim som vyššie tým viac vánok silnie a úplne súvisle bez pauzy duje, pritom jemná vyššia oblačnosť sa ani nehne. Zjavne fúka len tesne ponad hrebeň resp. len protekčne okolo mňa.
Ku koncu už celkom vážny víchor z toho vánku, prestrojiť však nie je kde, treba dobojovať až k základni na vrchole. Keď ma však už v páse láme a do Rybieho kotla tlačí učupím sa za posledný snehom obalený smerovník a opatrne zliepam.
Ak lyžu čo len trochu vystrčím zo zákrytu tak ju berie ako papierovú vreckovku. Paličky na pútkach, inak by ich vzalo. Druhá lyža pristupená, kým prvú riešim. Rukavice zahryznuté v papuli, ruksak z chrbta radšej neskladám. Pásy nadžgám pod bundu a elegantne rozkročený v podrepe neelegantne ustupujem.
Krížna Ono fúka tu skoro vždy. Také celkom svieže Krížna "El clasico". Toto dnes je akýsi nadštandard. Nejaké poondiate elňiňo na ktoré Aladín ešte nevyzrel. Možno sa v nasvietenom Ramžinskom kotli nejaký akýsi tlakový hrniec vyformoval a odfúkol si to rovno cezo mňa na vymrazenú Rybovskú stranu. Nech si nad tým Ilko hlavu láme, mne nadčím do práce utekať za onakvejšími problémami.
Lyžba inak celkom nanič. Hore kým na ufúkanom podržalo ešte ako tak, ale od polovice Krížna "El clasico" kôra. Prašan nadobro ktoviekam uprataný. Rybô je v tomto vďačnejšie. O tom však inokedy.

MR

PS:
(Fotky sú z iného dňa, fotiť som si netrúfol :-))

Fotky Krížna: El clasico

RE: Krížna: El clasico
sherpa 26.01.2019
skalni mozno potvrdia, ale z toho co som doteraz nacital a aj zazil tak Krizna a Kralova hola su kopce kde fuka aj ked nefuka ;-). takze El clasico dubleee.

(Čendo) - 27.01.2019
Dnes sme mali podobne,ale s bonusom nulovej viditeľnosti vo Vrátnej :D

RE: Krížna: El clasico
Jaraba 28.01.2019
Krížna je kopec, kde som dobrú lyžovačku ešte nikdy nezažila. Napriek tomu sa tam rada vraciam...

Ripo 28.01.2019
Jankaaaa, ale to tam musis prist v zime ked je sňach :-)