Julierpass Powder alarm 2023 nr.1

18.01.2023
julierpass-powder-alarm-2023-nr-1

Z pohľadu skialpových možností Horného Engadinu je oblasť Julierpassu len taká kvapka v mori, ale napriek tomu je (vzhľadom na svoje špecifiká) veľmi dôležitá. Začiatok tejto zimy milovníkov snehu veľmi nepotešil, hovorí sa dokonca o negatívnych rekordoch. Sneženie v posledných dňoch situáciu ale zlepšilo, a tak sa dnes pozrieme ako to vyzerá priamo na Julierpasse.

Budem nosiť drevo do lesa, keď začnem vysvetlovaním, že najväčšou výhodou Julierpassu je nastúpanie drahocenných výškových metrov v aute, zaparkovanie na niektorom z upravovaných parkovísk bez poplatku, a následne priamo od auta (!!!) štart na niektorú z ľahkých, alebo len mierne ťažkých skialpových túr.

Campagnung_je_taká_klasika_do_každej_podmienky

Aktuálne snehové podmienky v tejto oblasti sú najlepšie v doline Agnel, do ktorej sa vyráža z parkoviska pod Hospicom La Veduta v smere na Bivio. Obľúbená túra na Lagrev ešte v dolnej časti pripomína drsné podmienky kameňolomu a predvčerajší prieskum Valletta da Juglia tiež vzniesol požiadavku na kameňáky.

pohľadu_späť_dominuje_Lagrev_a_Slnko

Dnešný prieskum doliny Agnel bol ale veľmi optimistický. Je jasné, že snehovo to nie je to, na čo sme zvyknutí, ale zase: pamätáme aj horšie začiatky zimy. Pri prieskume som stál na vrcholoch Crapa de Toci, Campagnung, P-3000, a ešte som vyšliapal dolinou po pláňach plných snehu na morénu pod Piz dAgnel. Výsledok prieskumu je veľmi priaznivý, dole dolinou sa dá zlyžovať aj bez škrabnutia, samozrejme treba ísť s otvorenými očami ;)

tie_biele_pláne_sú_dnes_tiež_v_pláne

Takže po tomto dni môžem s kľudom povedať: zbohom pista, Vivat Skialp!!