Hrebene Západných Tatier III. - Bystrá cez Kamenistú dolinu

18.12.2008
hrebene-zapadnych-tatier-iii-bystra-cez-kamenistu-dolinu

Ďalšie pokračovanie fotoseriálu po hrebeňoch a dolinách Západných Tatier pokračuje okruhom z Podbanského. Kamenistú dolinu sme mali vyhliadnutú už dávno, neviem čím to je, že od plánu k realizácii to vždy tak dlho trvá... Žeby tých plánov bolo nejak veľa?
                    Jesenné dni sú krátke, ale stabilné počasie počas babieho leta stojí zato. Divoká Kamenistá dolina splnila naše očakávanie, na hrebeni v Pyšnom sedle už fúkal vietor, ale nádherné výhľady do Poľska nám nepohodu vynahradili. Na naše prekvapenie sme stretli aj zopár turistov. Myslím, že tma chytila takmer všetkých.
        Boli sme na týchto miestach prvý raz a tak sme sa držali značiek. Z nášho smeru to znamenalo spod Blyšťa kúsok zostúpiť do Bystrého sedla a odtiaľ traverzom na Bystrú 2248 - najvyšší vrchol Západných Tatier. Až tam sme sa presvedčili, čo sme tušili, že z Blyšťa sa dá v pohode prejsť na vrchol Bystrej aj keď tam nie je značka.

Spomínam to hlavne kôli tomu, že počas krátkych jesenných dní sa človek ľahko dostane do časovej tiesne. A spomínaný hrebeň by nám bol ušetril trochu času. Okrem perfektných výhľadov mi v pamäti ešte zostala spomienka na vysadenú kosodrevinu. Pri pohľade zhora ju človek ľahko rozozná. Som rád, že tam je, bez nej by tam zostala pastiermi vyklčovaná pustatina ľahko podliehajúca erózii.
                    Zážitok z peknej túry nám okorenil zostup Bystrou dolinou. V lese už bolo šero, baterka ešte nemala zmysel, keď sme sa dostali do polomu, ktorý spravil chodník nepriechodný. Podľa nového chodníčka vyšlapaného mimo polomu sa dalo usúdiť, že tie pováľané stromy tam už sú nejaký čas. Od poslednej veľkej víchrice to bolo už rok...

z_Pyšného_sedla_pohľad_do_doliny_Pyšnianskej,_v_údolí_chata_Ornak_(PL) Bystrá_2019

Aktualizácia 2019:

Tento nádherný okruh hore Kamenistou dolinou do Pyšného sedla odtiaľ na Blyšť, hrebeňom alebo traverzom na vrchol Bystrej a odtiaľ návrat na Podbanské dole Bystrou dolinou sme absolvovali opäť po 15 rokoch v ideálnom jesennom počasí.

Aktualizoval som galériu, pridal popisy aj ku starým fotkám. Rátajte s cca 10 hodinovou túrou. na jeseň si zoberte v každom prípade čelovky a všetko čo na takejto túre treba mať so sebou. Z dvoch návštev nám na vrchole dvakrát poriadne fúkalo.

Chodník v Bystrej doline už je pekne čistý. V podhorí sa nezľaknite, les tam už nie je. Namiesto neho vysoká tráva a výhľady. Medvede sme nestretli, všetky boli v kukurici.