Chata pri Zelenom plese MTB

25.10.2016
chata-pri-zelenom-plese-mtb

Domáci Black trails Riders v tomto článočku nenájdu nič. Určený je ale všetkým cezpoľným, ktorí si nájdu túto cyklotrasu niekde na mape a budú dumať čo s ňou. Návštevnosť Vysokých Tatier posledné roky prudko rastie a mieria sem všetky kategórie "ľudu."

Priamo vo VT toho pravoverní bajkeri oficiálne povoleného veľa nenájdu, a preto sa môže stať, že podľahnú pokušeniu dať si na MTB cestu k Zelenému plesu.

Parkuje sa na Bielej Vode, samozrejme za poplatok. V lete vraj videli pri ceste súvislý rad áut odstavených od parkoviska až po Tatranské Matliare... Masaker.

Cyklisti majú výhodu. Zaparkovať sa dá niekde inde a na bajku sa dá vyraziť aj z väčšej vzdialenosti...

pri_Medulienke

Teraz pozor!!

Cyklotrasa na Chatu pri Zelenom plese je udávaná aj v oficiálnych materiáloch ako ťažká. A ona je ťažká aj naozaj. Odporúčam ju iba dobre trénovaným a skúseným bajkerom a vzhľadom na značne zerodovaný povrch iba s celoodpruženými bajkami.

Okolité svahy postrádajúce lesy totiž pri každej prietrži mračien vypustia na cestu masy vody. A ono je to na ceste potom aj vidieť.

Ďalšie upozornenie: na tejto trase bývajú aj preteky v behu do vrchu, budete mierne stúpať ;), prakticky stále...

Nečakajte nejaké krásne jazdecké zážitky. Spomínam ako sme kedysi dávno s kamarátmi, trénujúc na tejto ceste, jazdili hore s tým, že kto dá prvý nohu na zem, platí hore rundu :)

Cestu som otestoval nedávno na bajku Rock Machine Blizzard so zdvihmi 14cm a 27,5 palcovými kolesami. Priznám sa, že som vyrazil s tým, že ma to prefacká, ale s nezadržateľnou eróziou urobila nezadržateľné pokroky aj technika a hore som vyšiel bez núteného zosadnutia... Takže táto cesta by mohla byť aj tip pre majiteľov napríklad nových 29-palcových tátošov. Práve na takejto ceste zažijete, načo sú tie veľké kolesá naozaj dobré:))

Takže súhrn: na siedmich kilometroch zažijete pravý MTB masochizmus. Odmenení budete hore krásnym výhľadom, dobrou kuchyňou a úľavou, že už to je za vami. Neprepadajte však nejakej eufórii a neprejedajte sa hore moc. Masochizmus dole kopcom bude pokračovať. Skúsení jazdci z dobrými bajkami môžu hovoriť, že to majú takto tvrdo radi :)

www.rockmachine.sk

Fotky Chata pri Zelenom plese MTB

RE: Chata pri Zelenom plese MTB
Marcel 25.10.2016
Martin, Ty to máš aj v nohách a v technike nie len v bajku...Klobuk dole ,ked si nezosadol a nepotlačil