Val Roseg: okruh cez Fuorcla Surlej a St. Moritz

22.10.2020
val-roseg-okruh-cez-fuorcla-surlej-a-st-moritz

St.Moritz - Pontresina - Val Roseg - Fuorcla Surlej

Okruh ktorý vedie celý po kvalitne značkovaných chodníčkoch ponúka pohodovú turistiku s netuctovými výhľadmi... Aj variánt je na tejto trase viac ako napríklad od Stazersee sa vydať cez Alp da Staz ale mne v tento deň úplne stačil tento základný okruh.

Sneh totiž túto jeseň napadol skôr ako by mi bolo milé a tak som prvé tréningové jednotky s lopatou absolvoval neplánovane už v septembri. A keď do toho prišiel voľný deň s polooblačnom tak som sa po rokoch odhodlal na prechádzku týmto okruhom... len tak aby reč nestála...

jesenný_Val_Roseg_aj_s_hotelom

Okruh to je ale na výhľady vďačný, chodníčky chrumkavé, veď aj Engadiner Ultraks sa tadiaľto beží pričom tú naj trať ešte okorenia okruhom nad Pontresinou. Mňa popri tom ešte čakalo brodenie snehom cez Fuorcla Surlej. Najprv som si myslel, že to nebude žiadny problém a keď som pri zostupe na druhú stranu pri kolenovom snehu pochopil, že naspäť by som už nechcel ísť tak bolo jasné, že dnes to bude celý okruh :)

Pri klesajúcom traverze smer Hahnensee snehu ale našťastie začalo ubúdať. V týchto miestach ma čakali asi najkrajšie výhľady na jazerá horného Engadinu. Tieto končiny sú hlavne v zime mojím častým skialpovo tréningový miestom. Jesenné pohľady ktoré sa mi tu naskytli boli ale tiež slušnou odmenou za to brodenie v teniskách tým hlbokým snehom...

vpravo_St._Moritz,_vľavo_Val_Roseg,_červenou_spomínaná_trasa,_foto_archív_M.B._pohľad_od_Segantinihutte

Krásne prírodné zákutia okolo Hahnensee a sneh pomaly z chodníka mizne. Parádnymi chodníčkami pripomínajúcimi tie tatranské sa pomaly blížim k Moritzu. Traverznem ho lesom po okraji a už kvalitným rovným chodníkom si to rýchlou chôdzou mierim okolo Stazersee do Pontresiny. Tu je už trošku väčšia premávka ale nevadí...

jesenný_Val_Roseg

Z Pontresiny si to zamierim hore do basecampu po líščom chodníčku. Tak nejak tu voláme wanderweg, je to oveľa lepšie riešenie ako cesta s konskými povozmi bajkermi a množstvom ľudí... Nedá mi to ale a tak aj na chodníčku začnem počítať ľudí idúcich oproti, čiže vracajúcich sa smerom dole. Trvá mi to len niečo málo cez hodinu kým sa z Pontresiny dostanem k hotelu kde som celý okruh začal. Napočítal som vyše 80 ľudí... na chodníčku nie na ceste. Kolegovia mi neskôr pri večeri hlásia aký bol kľudný deň...

Veru kľudný bol a kosti som prevetral nech sa trošku hýbu ;)

Fotky Val Roseg: okruh cez Fuorcla Surlej a St. Moritz

RE: Val Roseg: okruh cez Fuorcla Surlej a St. Moritz
Čendo 22.10.2020
No čo ti poviem...parádne miesto na život máš. :-)