Švajčiarsko: Piz Kesch 3417m.

08.09.2014
lvajciarsko-piz-kesch-3417m-

Piz Kesch je najvyšším vrcholom v pohorí Albula (kanton Graubunden). Vypína sa severozápadne nad údolím Engadinu a je vo svojom okolí dominantným kopcom. Sú z neho výborné výhľady a je zrejme najobľúbenejším cieľom v okolí. Ako východisko na výstup slúžia dve chaty: Chata Kesch (obec Bergun) severozápadne od vrcholu a chata Es-cha (obec Madulain) na juhovýchodnej strane masívu.

Normálka na tento vrchol vedie severne orientovaným skalným rebrom. Prístup k nemu je po ľadovci na ktorom nehrozí veľké nebezpečenstvo pádu do trhliny. Obtiažnosť skalného hrebeňa by som ohodnotil 3-. Samozrejme veľkú úlohu hrajú podmienky a preto mačky a čakan by vo výstroji nemali chýbať. Lano som nemal, pre tých, ktorí by si ho chceli zobrať odporúčam max 30metrov. V hornej časti je na skalnom hrebeni zopár osadených istení, ktoré sa môžu hodiť hlavne ak je ľadovo.

ľadovec_a_v_pozadí_Piz_Kesch

Túru som absolvoval v druhej polovici septembra 2013. Cez týždeň v nádhernom počasí babieho leta som bol na vrchole sám. V ten deň tu podľa stôp ani nikto nebol. Na túru som využil neďaleké cestné sedlo Albulapass a tak som nepotreboval prespať na chate a dokonca ani vyrážať skoro ráno :)

Samozrejme je rozumnejšie nechať si na takúto túru väčšiu časovú rezervu. Z Albulapassu (parkovať ešte pred sedlom na ploche vpravo pred mostom) sa po značkovanom turistickom chodníku dostaneme stúpaním a neskôr dlhším traverzom ku chate Es-cha. Tu je možnosť občerstvenia. Odtiaľto už stúpa značkovaný chodník hore po ramene pomedzi veľké balvany. Výhľad na ľadovec a skalné rebro sa nám otvorí zo sedla Porta Es-cha. Po krátkom zostupe nasleduje prechod ľadovcom a napojenie sa na skalný hrebeň. Ním už na vrchol. Zostúpil som naspäť tou istou trasou.

výhľad_na_Berninské_Alpy

Na túto túru je potrebné rátať s celým dňom. Varianta je výstup ku ľadovcu z druhej strany od chaty Kesch. Záver výstupu je totožný. Výstup z Albulapassu alebo od Madulain je veľmi dobrým tipom na túru pre návštevníkov Engadinu. Top zážitkom túry sú výhľady na Berninské Alpy Viac info nájdete vo fotogalérii.

Fotky Švajčiarsko: Piz Kesch 3417m.

RE: Švajčiarsko: Piz Kesch 3417m.
Jano 09.09.2014
Martin, presne na taketo tury jesto aluminiove firnaky, za par minut si dole s pozitkom.