MTB Supertrail: Bernina Pass - Poschiavo

29.08.2014
mtb-supertrail-bernina-pass-poschiavo

Tento zjazd je aj kôli vláčiku nazývaný Bernina Express, na prepravu naspäť sa hojne používa tzv. Rhaetische Bahn ktorá je zapísaná ako kultúrna pamiatka UNESCO.

Na veľkom parkovisku pri Bernina Hospiz túto sezónu vidíme prvý raz parkovacie automaty. Schádzame z parkoviska dole smerom ku vlakovej stanici a tam nachádzame parkovisko, ktoré je zatiaľ zadarmo. Tu pri stanici vláčiku začíname našu túru, ktorá pôjde tentoraz takmer výhradne dole kopcom.

Zjazdujeme dole po štrkovej ceste ku Lago Bianco a popri brehu ideme miestami pekným trailom až ku priehradnému múru. Tu míňame odbočku k reštaurácii Sasal Mazon a zjazdujeme dole po pomerne ľahkej ceste smerom Alp Grum.

Zastavujeme pri vyhliadkovej reštaurácii a zostupujeme z bajkov. Značkovaný chodník tu totiž vedie pomedzi stoly. Vychutnávame výhľady, fotíme. Smerom na západ úžasné výhľady na Piz Palú, Piz Chambrena na opačnej strane zase zaujme špicatý masív Piz da Teo. Pod nami vykrajuje zátačku vláčik, ktorým sa budeme vracať.

Zjazdujeme popri vlakovej stanici. Môj pokus z minulého roku keď som zjazdoval až ku jazeru skončil znášaním pomerne dlhého nezjazdného úseku. Preto tentoraz sledujeme bajkové značenie. Až po Alp Grum je zjazd pomerne ľahký a rýchly. Tu prechádzame popri pár domčekoch a znovu popri vlakovej stanici až prichádzame na križovatku pri Ľadovcovej zahrádke (Giardino del Giacchaio). Sú tu zaujímavé skalné útvary, oplatí sa zosadnúť z bajku a dať si malú prechádzku po kovových schodoch.

v_pozadí_Poschiavo

Teraz pozor!!! Bajkové značenie sa tu zmenilo. Bude vás navádzať aby ste odbočili vpravo. Cesta tým smerom je ľahká zvážnica a dovedie vás veľkou okľukou až do Poschiava. Správny bajkový trail je stále rovno až pri dolnom vchode do Ľadovcovej zahrádky natrafíte na mapu. Na nej je napísané, že bajková trasa bola presmerovaná. Starý a ťažký trail však nie je zakázaný, akurát tu chýba bajkové značenie. Treba sa držať jednoducho turistickej značky a zjazdovať rovno dole do Poschiava.

Trail tu pretína na viacerých miestach trať železnice, treba dať pozor a nenabúrať do vláčika :) Táto časť zjazdu od skalných hrncov už uspokojí aj tých najnáročnejších bajkerov. Chodníček je samý kameň a koreň, prudké točky a množstvo technických pasáží. Na niekoľkých miestach si ešte treba dať pozor na orientáciu a odbočiť v podstate stále dole. V závere trailu už pomaly vychádzame z lesa. Ukazuje sa nám pekný výhľad na Poschiavo. Dávame ešte trail po hrádzi a už po asfaltke sa púšťame do mestečka. Máme za sebou takmer 1300v.m. dole kopcom.

Miro to tu už pozná, mierime rovno ku stanici, kupujeme lístky za 22 CHF(bajk stojí toľko čo človek) a čoskoro už nakladáme špinavé zablatené stroje do vagónu špeciálne určeného na ten účel. Po ceste späť si vychutnávame výhľady spolu so šikmookými turistami s veľkými foťákmi.

GPS+ďalšie info k túre a ešte na záver: táto túra sa odporúča kombinovať s túrou cez Col dAnzana. Dva zjazdy a jeden výšlap za jeden deň, návrat na Berninapass vláčikom z Tirana. Tento nápad už je ale určený predovšetkým vytrvalcom, ktorí chcú byť celý deň v akcii. Odklik na túru z Col dAnzana pod článkom.

Fotky MTB Supertrail: Bernina Pass - Poschiavo

RE: MTB Supertrail: Bernina Pass - Poschiavo
Jano 29.08.2014
Martin, mozes to potvrdit, Pan Boh dal Svajciarom tu najkrajsiu zem a najbohatsie banky.